SEO obejmuje optymalizację zarówno witryny internetowej, jak i elementów znajdujących się poza nią w celu poprawy pozycji w wyszukiwarkach i generowania wysokiej jakości ruchu organicznego.
Kiedy marketerzy omawiają SEO, często skupiają się na takich rzeczach, jak słowa kluczowe, algorytmy Google i backlinki. Jednak w SEO chodzi o dostosowanie się do odbiorców. Chodzi o to, aby wiedzieć, czego szukają Twoi odbiorcy, dlaczego tego potrzebują, a następnie dostarczyć im odpowiedzi.
Ostatecznie, marketing SEO pomaga przyciągnąć odbiorców na każdym etapie podróży klienta, co skutkuje większą liczbą punktów styku z marką, leadów, konwersji i przychodów.
Jaka jest różnica między SEO a PPC?
Istnieje kilka kluczowych różnic między SEO i PPC. Im lepiej rozumiesz te różnice, tym lepiej możesz określić, jak każda z nich pasuje do Twojej ogólnej strategii marketingowej i tym więcej możesz skorzystać z SEO.
Zarówno SEO, jak i SEM to strategie mające na celu skierowanie ruchu na Twoją witrynę. Różnica polega na tym, jak ten ruch jest pozyskiwany.
Jak działa SEO?
Z punktu widzenia użytkownika, SEO polega na tworzeniu niesamowitych treści, które dostarczają najlepszych odpowiedzi na pytania wyszukiwarek. Z bardziej technicznego punktu widzenia polega ono na optymalizacji określonych elementów witryny, aby ułatwić wyszukiwarkom odkrywanie, rozumienie i klasyfikowanie treści.
Pozycjonowanie lokalne to docieranie do społeczności w danym regionie. Podczas takiego procesu targetuje się na frazy kluczowe, określone pod region np. pozycjonowanie żory lub strony www Radzymin
Internet daje ludzkości dostęp do niemal nieograniczonej ilości informacji. Jednak niewiele osób tak naprawdę wie, jak działają wyszukiwarki, aby w mgnieniu oka dostarczyć właściwą odpowiedź. Jeśli jeszcze go nie widziałeś, polecam obejrzenie filmu Google o tym, jak działa wyszukiwanie dla początkujących.
Jeśli jednak nie masz czasu, poniżej podsumuję, jak to się ma do marketingu w wyszukiwarkach.
Boty odwiedzają Twoją witrynę, aby zrozumieć, o czym ona jest. Boty przeglądają treści, które widzą użytkownicy, takie jak tekst i obrazy, a także rzeczy, których nie widzą, takie jak dane strukturalne i teksty alt.
Robią to na miliardach stron w Internecie, aby zrozumieć każdą stronę w każdym serwisie i ich wzajemne powiązania.
Następnie algorytmy wyszukiwarek ustalają ranking treści w oparciu o określony zestaw kryteriów. Na przykład, czy posiadasz odpowiednią treść, która odpowiada wyszukiwanym przez użytkownika hasłom? Czy Twoja witryna dobrze radzi sobie z wyszukiwaniem mobilnym? Czy jesteś ekspertem w danej dziedzinie?
Pozycja Twojej witryny na stronach wyników wyszukiwania (SERP) zależy od kilku czynników, w tym od tego, jak dobrze zoptymalizujesz treść pod kątem odpowiednich słów kluczowych oraz od ogólnej jakości obsługi użytkownika.